close

  • Polsce – służyć, Europę – tworzyć, Świat – rozumieć

     

  • KONTAKT

  • Wydział Konsularny Ambasady RP w Pradze


     

    Truhlářská 13-15, 110 00 Praha 1

    Telefon: (+420) 220 400 120

    fax +420 224 227 320,

    e-mail: praga.amb.wk@msz.gov.pl

     

    Godziny pracy urzędu: poniedziałek-piątek 8:30-16:30

    Godziny przyjęć: poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek 9:00-13:00

    Urząd jest nieczynny w soboty, niedziele, dni świąteczne polskie i czeskie.

     

    Po godzinach pracy oraz w dni wolne od pracy  w sprawach losowych, wymagających niezwłocznej interwencji, można telefonować na numer +420 724 984 823

     

     

     

    Wizyty w konsulacie


     

    Wizyty w Wydziale Konsularnym prosimy umawiać przez stronę internetową

     

    http://www.e-konsulat.gov.pl/

     

    Po zarejestrowaniu się dla pewności należy wydrukować potwierdzenie umówienia wizyty na wybrany przez Państwa dzień i godzinę.

     

    Jeśli w Systemie nie pojawia się interesujący Państwa dzień, oznacza to, że tego dnia Wydział Konsularny jest zamknięty lub dla danej usługi nie przyjmuje się interesantów.

     

    Jeśli nie mają Państwo dostępu do Internetu, wizyty można też umawiać telefonicznie, pod numerem telefonu  (+420) 220 400 120

     

    Wizyty w Wydziale Konsularnym

     

     

    Do którego urzędu konsularnego mam się zwrócić?


     

    Terytorium Republiki Czeskiej podzielone jest na dwa okręgi konsularne:

     

    Konsulat Generalny RP w Ostrawie

     

    Prawo do informacji przetwarzanych w systemach konsularnych


     

    Każdej osobie przysługuje prawo do uzyskania wyczerpujących informacji na temat dotyczących jej danych osobowych, które są przetwarzane w zbiorach danych.

     

    Zgodnie z art. 32 ust. 5 ustawy o ochronie danych osobowych, prawo do informacji przysługuje osobie zainteresowanej nie częściej niż raz na 6 miesięcy.

     

    Na podstawie art. 32 ust.1 pkt 1-5a ustawy o ochronie danych osobowych, osoba, której dane dotyczą, może żądać - odnośnie przetwarzania jej danych osobowych - następujących informacji:
     

    • czy zbiór istnieje,
    • od kiedy dane są przetwarzane,
    • jakie jest źródło pozyskania danych,
    • w jaki sposób dane są udostępniane,
    • jaki jest cel i zakres przetwarzania danych,
    • w jakim zakresie i komu dane zostały udostępnione.

     

    Administrator udziela żądanych informacji w terminie 30 dni.

    W celu uzyskania informacji o przetwarzaniu danych osobowych w systemach konsularnych  należy złożyć pisemny wniosek w języku polskim, czeskim lub angielskim na adres: 

    Konsul RP w Pradze

    Truhlářská 13-15, 110 00 Praha 1

     

    Wniosek powinien zawierać:   

    1. imię i nazwisko składającego wniosek;

    2. numer PESEL (jeżeli osoba posiada);

    3. obywatelstwo;

    4. datę i miejsce urodzenia;

    5. miejsce zamieszkania (kraj, miejscowość, ulica i numeru domu/mieszkania);

    6. przedmiot sprawy, której dotyczy wniosek;

    7. podpis osoby składającej wniosek.

     

    W celu jednoznacznej identyfikacji danych, wnioskodawca może dołączyć kserokopię strony dokumentu tożsamości zawierającej dane osobowe.

     

    Zgodnie z art. 32 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071, z późń. zm.), strona może być reprezentowana w postępowaniu administracyjnym przez pełnomocnika, chyba że charakter czynności wymaga jej osobistego działania.

     

    Zasady ustanowienia pełnomocnictwa procesowego określa art. 33 kodeksu postępowania administracyjnego, tj.:

    • pełnomocnikiem strony może być osoba fizyczna posiadająca zdolność do czynności prawnych;
    • pełnomocnictwo powinno być zgłoszone na piśmie;
    • pełnomocnik dołącza do akt oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa.

     

    Adwokat lub radca prawny oraz rzecznik patentowy może sam uwierzytelnić odpis udzielonego mu pełnomocnictwa.

     

     

     Odmowa udostępnienia danych osobowych

     

    W myśl art. 34 ustawy o ochronie danych osobowych, administrator danych odmawia osobie, której dane dotyczą, udzielenia informacji, o których mowa w art. 32 ust. 1 pkt 1-5a, jeżeli spowodowałoby to:

    1. ujawnienie wiadomości zawierających informacje niejawne,

    2. zagrożenie dla obronności lub bezpieczeństwa państwa, życia i zdrowia ludzi lub bezpieczeństwa i porządku publicznego,

    3. zagrożenie dla podstawowego interesu gospodarczego lub finansowego państwa,

    4. istotne naruszenie dóbr osobistych osób, których dane dotyczą, lub innych osób.

     

     

    Prawo do poprawiania danych, żądanie wstrzymania ich przetwarzania lub ich usunięcia 

     

    Osoba, której dane dotyczą, może zwrócić się do administratora danych o uzupełnienie, uaktualnienie, sprostowanie danych, czasowe lub stałe wstrzymanie ich przetwarzania lub o ich usunięcie. Musi ona jednak wykazać, że dane są niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe, zostały zebrane z naruszeniem ustawy lub są już zbędne do realizacji celu, dla którego je zgromadzano.
     

     

    Prawo do informacji przetwarzanych w SIS i VIS


     

    PRAWO OSÓB DO INFORMACJI PRZETWARZANYCH W SIS I VIS

    Centralny Organ Techniczny Krajowego Systemu Informatycznego – Komendant Główny Policji COT KSI – centralny organ techniczny Krajowego Systemu Informatycznego jest administratorem danych w rozumieniu art. 7 pkt 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, w zakresie wykorzystywania danych poprzez Krajowy System Informatyczny (KSI), przetwarzanych w Systemie Informacyjnym Schengen (SIS) oraz Wizowym Systemie Informacyjnym (VIS).

     

    Prawo do informacji

     

    Każdej osobie przysługuje prawo do uzyskania wyczerpujących informacji na temat dotyczących jej danych osobowych, które są przetwarzane w zbiorach danych.

    Zgodnie z art. 32 ust. 5 ustawy o ochronie danych osobowych, prawo do informacji przysługuje osobie zainteresowanej nie częściej niż raz na 6 miesięcy.

    Na podstawie art. 32 ust.1 pkt 1-5a ustawy o ochronie danych osobowych, osoba, której dane dotyczą, może żądać – odnośnie przetwarzania jej danych osobowych – następujących informacji: 

    • czy zbiór istnieje,
    • od kiedy dane są przetwarzane,
    • jakie jest źródło pozyskania danych,
    • w jaki sposób dane są udostępniane,
    • jaki jest cel i zakres przetwarzania danych,
    • w jakim zakresie i komu dane zostały udostępnione.

    Administrator udziela żądanych informacji w terminie 30 dni.

     

    W celu uzyskania informacji o przetwarzaniu danych osobowych w Systemie Informacyjnym Schengen lub Wizowym Systemie Informacyjnym należy złożyć pisemny wniosek w języku polskim na adres: 


    Centralny Organ Techniczny KSI
    Komenda Główna Policji
    Puławska 148/150
    02-624 Warszawa

    Polska

     

    Wniosek powinien zawierać:    

    • imię i nazwisko składającego wniosek;
    • numer PESEL (jeżeli osoba posiada);
    • obywatelstwo;
    • datę i miejsce urodzenia;
    • miejsce zamieszkania (kraj, miejscowość, ulica i numeru domu/mieszkania);
    • przedmiot sprawy, której dotyczy wniosek;
    • podpis osoby składającej wniosek.

    W celu jednoznacznej identyfikacji danych, wnioskodawca może dołączyć kserokopię strony dokumentu tożsamości zawierającej dane osobowe.

    Zgodnie z art. 32 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U.z 2000 r. Nr 98, poz. 1071, z późń. zm.), strona może być reprezentowana w postępowaniu administracyjnym przez pełnomocnika, chyba że charakter czynności wymaga jej osobistego działania.

    Zasady ustanowienia pełnomocnictwa procesowego określa art. 33 kodeksu postępowania administracyjnego, tj.:

    - pełnomocnikiem strony może być osoba fizyczna posiadająca zdolność do czynności    prawnych;

                 - pełnomocnictwo powinno być zgłoszone na piśmie;

     - pełnomocnik dołącza do akt oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa.

    Adwokat lub radca prawny oraz rzecznik patentowy może sam uwierzytelnić odpis udzielonego mu pełnomocnictwa.

     

    Odmowa udostępnienia danych osobowych

     

    W myśl art. 34 ustawy o ochronie danych osobowych, administrator danych odmawia osobie, której dane dotyczą, udzielenia informacji, o których mowa w art. 32 ust. 1 pkt 1-5a, jeżeli spowodowałoby to:

               - ujawnienie wiadomości zawierających informacje niejawne,

    - zagrożenie dla obronności lub bezpieczeństwa państwa, życia i zdrowia ludzi lub bezpieczeństwa i porządku publicznego,

    - zagrożenie dla podstawowego interesu gospodarczego lub finansowego państwa,

    - istotne naruszenie dóbr osobistych osób, których dane dotyczą, lub innych osób.        

    Prawo do poprawiania danych, żądanie wstrzymania ich przetwarzania lub ich usunięcia

     

    Osoba, której dane dotyczą, może zwrócić się do administratora danych o uzupełnienie, uaktualnienie, sprostowanie danych, czasowe lub stałe wstrzymanie ich przetwarzania lub o ich usunięcie. Musi ona jednak wykazać, że dane są niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe, zostały zebrane z naruszeniem ustawy lub są już zbędne do realizacji celu, dla którego je zgromadzano.

     

    Prawo do wniesienia skargi

     

    Każda osoba, której dane są przetwarzane w Systemie Informacyjnym Schengen lub Wizowym Systemie Informacyjnym ma prawo wnieść skargę do Generalnego Inspektora Danych Osobowych na wykonywanie przepisów o ochronie danych osobowych.

     

    Adres do korespondencji:

    Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych

    ul. Stawki 2

    00-193 Warszawa

    Polska

    e-mail: kancelaria@giodo.gov.pl

    http://www.giodo.gov.pl

     

    Akty prawne:

    Drukuj Drukuj Podziel się treścią: